July 27, 2023

Batman: Under the Red Hood (DVD Review)

Batman: Under the Red Hood is de nieuwste originele DC -animatiefilm, geschreven door Judd Winick op basis van zijn grafische roman die het verhaal vertelt van een nieuwe, meer gewelddadige burgerwacht. De Red Hood daagt de methoden van Batman uit om Gotham City op te ruimen, maar wat is de historische verbinding tussen de twee?

Er gaat niets boven gaan zitten om een ​​superheldencartoon te kijken en op een scène te openen van een demente clown die een tienerjongen verslaat naar bijna-dood met een koevoet, en hem vervolgens opblast. Dat is een beetje oneerlijk van mij-deze films, beoordeelde PG-13, zijn niet voor kinderen. Vooral gezien de scènes van marteling en moord, is dit geen familiefilm; Het is vierkant gericht op volwassenen. Dat doet me echter afvragen over de korte looptijd. De film is slechts een uur vijftien minuten, hoewel volwassenen een langere aandachtsspanne hebben.

In het begin gaf ik niet om de stem van de Joker (John DiMaggio, die ook Futurama’s Bender speelt) – het was niet onderscheidend genoeg voor mij – maar tegen het einde was ik erg onder de indruk van wat hij had gedaan. Maar dat is allemaal inleiding tot het echte verhaal hier: een volwassen Jason Todd Robin, in plaats van dood te zijn, is teruggekeerd als een nieuwe burgerwacht met onzekere loyaliteit en noemt zichzelf de Red Hood (geuit door Jensen Ackles, Supernatural).

Kijkend naar de rest van de cast, doet Bruce Greenwood, die Batman speelt, goed werk met een aantal echt moeilijke lijnen, zoals wanneer hij punks met clichés bedreigt of expositie laat vallen om een ​​nieuwe schurk te verklaren. Neil Patrick Harris was mijn favoriet als Nightwing, “de mooie jongen in een turnpakje”, die een gevoel voor humor mocht hebben en dus een beetje meer menselijkheid in zijn stem. Hij combineert professionaliteit met jeugdige uitbundigheid goed. Hij is wat de film voor mij te bekijken heeft gehouden, waardoor Super-Grim Batman om de zoveel tijd aanpaste. Ik denk dat hij leuker had moeten zijn, maar deze generieke kunstbenadering is op veel manieren niet onderscheidend. Het is echter beter dan de laatste paar animatiefilms, en het heeft het juiste gevoel voor het instellen voor Gotham City.

Hoe saai zou het zijn om Batman te zijn, die al aan alles heeft gedacht? Zijn vliegtuig heeft zelfs een knop om spanwijdte te verminderen, zodat het door een verkeerstunnel kan vliegen. (Een van mijn favoriete momenten, omdat ik op zoek was naar lichtheid in dit grimmige verhaal.) En wanneer hij fronst, maken de wenkbrauwen van zijn masker een beetje vleermuis op zijn hoofd. Deze animatiefilm streeft naar een meer artistiek effect dan sommige van de vorige, die gewoon avontuur wilden vertellen, vaak oorsprong, verhalen.

Batman’s grimmigheid in deze film dient een aantal belangrijke punten – het onderscheidt hem beter van Nightwing, die anders een kopie is met meer blauwe hoogtepunten en geen cape, en het herinnert ons aan het effect van Jason’s dood. Dat krijgen we ons 50 minuten volledig uitgelegd, hoewel ik al had geraden wat de belangrijkste schets zou zijn. (Hint: Ooit gezien Pet Semetary? En er is daar een continuïteit die ik niet wil praten omdat het dingen zal bederven, maar het gaat om de standaard operationele procedure van het magische plotapparaat dat niet anders is dan wat we zien, hoewel we zien, hoewel we zien, hoewel we zien, hoewel we zien, ook Ons is verteld dat deze tijd anders is.)

Ik geef toe dat ik niet 100% aandacht besteed aan deze films terwijl ze zijn, maar ik vond het gebruik van flashbacks verwarrend op punten. De film springt er zonder veel waarschuwing in, en soms vroegen we ons af welke jongen Robin we zagen. Als kijkers bevonden we ons in een moeilijke situatie, maar ik geloof dat de meeste kijkers zullen delen – we kennen de belangrijke batman -stripverhalen, maar we weten niet zeker of we het lezen waarop deze film is gebaseerd, en we zijn vermengd tussen wat We herinneren ons uit de strips en wat we hier zien. De structuur hier is ambitieus en beloont veel aandacht.

Fanboys zullen best genieten van de klimatologische confrontatie, die verandert in een “Moeten helden doden?” Debat, maar ik was niet tevreden. Het gebrek aan conclusie over één personage frustreerde me, en ik vond de omstandigheden zo extreem (en sommige van de acties die zo ongelooflijk zijn) dat ik teleurgesteld was. Het is geen eerlijke manier om het onderwerp te benaderen, maar een gestapeld deck. In een stripboek zou ik uitkijken naar de volgende collectie om erachter te komen wat er met dat personage is gebeurd, maar hier? Er is nergens anders te weten.

Aan de andere kant, de film heeft KC en ik aanspoord om te praten over het Titans -verhaal waarin Dick voor het eerst Nightwing werd en dat glorieuze Disco Collar -kostuum. En lachend om hoe Jason een masker onder zijn masker draagt. En proberen te onthouden wat de strips deden met het zwarte masker.

Nog een laatste klacht: doorgaan van de laatste originele DC-animatiefilm, ik haat echt de neiging van deze films om slechteriken in de tweede of derde rij te introduceren die er vaag bekend uitzien van de strips, maar zonder ze uit te leggen of te noemen. Wie was in dit geval het kuiken met de rode paardenstaart en gloeiende zwaarden die deel uitmaakten van het gepantserde ninja -squadron?

Ook op schijf één
Er is een eerste look voor Superman/Batman: Apocalypse. Het nieuws over die film haalde hier enigszins de stoom uitnullnull